Denken

Puzzels, doordenkers en breinbrekers vind je op deze pagina. Ben jij slim genoeg voor deze denk-spelletjes?

Dit vinden wij de leukste spellen:Freecell Solitaire, Patience 3, Mahjong Dimensions, Chess, Mahjong Titans, Free Cell, Patience, Flash Chess, Klondike Solitaire 3, Landkaart Quiz

Pyramics
Help het mannetje alle stenen naar de platjen gemarkeerd met een X te schuiven. Als alle stenen goed liggen kun je door naar het volgende level. Let op! Je kunt de stenen wel duwen maar niet trekken!
8 / 10
My House
Zorg ervoor dat alle krabbetjes tegelijkertijd bij hun huisjes komen. Je bestuurt ze allemaal tegenlijkertijd. Gebruik de muren om de juiste afstanden tussen ze te creeren. Val niet in het zand.
8 / 10
Ledix
Duw de diamanten naar de juiste plaatsen in het doolhof in dit sokoban spelletje. Deze plekken zijn aangegeven met een vierkantje. Let op, je kan de diamanten wel duwen maar niet trekken.
8 / 10
Isometric Sokoban
Duw alle rode blokken op de groene vlakken. Als een blok op een groen vlak ligt wordt het groen. Kan jij er achter komen hoe je alle blokken op de goede plaats kunt krijgen?
8 / 10
Bug
Speel sokoban met een kever. Duw alle boletjes naar de kuiltjes. Als alle bolletjes in een kuiltje liggen mag je door naar het volgende level. Let op, want je kunt de bolletjes wel duwen maar niet trekken.
8 / 10
Galactic Sokoban
Kijk goed naar het veld en ontdek hoe de astronaut de ruimtesporen naar de cirkels kan duwen. Als je alle ruimtesporen op de juiste plek hebt weten te krijgen mag je door naar het volgende level. Kijk uit, want je kan de sporen wel duwen, maar niet trekken!
8 / 10
Sketch Blocks
Een leuke version van Tetris die lijkt alsof het op rekenpapier is getekend. Draai de blokken en laat ze op de juiste plek vallen om rijen compleet te maken en het veld zo leeg mogelijk te houden.
6 / 10
Silversphere
Rol de bal over de tegels in het veld. Schuif kisten en ijsblokken rond om een pad naar de blauwe vortex te maken. Kijk uit voor de gouden ballen, en zorg dat je niet in het water valt. Duw ook kisten naar de X vormige klauwen om de vortex te laten verschijnen. Duw ijsblokken naar de blauwe klauwen.
8 / 10
Follow Me
Plaats de stippen in het doolhof en stippel zo het pad van het ballentje uit. Je laatste stip moet op de exit staan. De bal mag de muren niet raken. Als je bij de deuren komt dan moet je timing erg goed zijn.
0 / 10
Signal Switch
Kijk goed naar de volgorde waarin de gekleurde lampen flitsen, en trek dan in de juiste volgorde aan de hendels om een nieuwe kar aan de trein vast te maken. Je hebt wel een goed geheugen nodig voor dit spelletje.
8 / 10
Detective Grimoire
Loop round op de kermis waar een moord is gepleegd en verzamel bewijs met Detective Grimoire. Praat met de getuigen en probeer te ontdekken wat er aan de hand is. Sluip de afgesloten attracties in en vind bewijsstukken.
8 / 10
Zoek de Verschillen 2
Er zijn veel verschillende plaatjes met steeds vijf verschillen in dit spelletje, dus als je van Zoek de Verschillen spellen houdt ben je hiermee wel even zoet. Veel succes!
0 / 10
Boerderij Rekenen
Voor hoeveel geld kan de boer zijn appels en eieren verkopen? Vermenigvuldig de getallen en tel ze bij elkaar op. Weet jij het juiste antwoord? Doe je best, en veel succes!
7.7 / 10
Escape the Health Center
Ontsnap uit het ziekenhuis in dit Escape the Room spel. De zuster is over 5 minuten terug, dus je moet snel te werk gaan. Loop door de kamers en gangen en vind objecten. Ontdek hoe je deze kunt gebruiken om te ontsnappen.
7.9 / 10
Mastermind 2
Kies tussen een makkelijke variant met vijf kleuren en vijf gaatjes, of een moeilijkere met vijf kleuren en zeven gaatjes in dit mastermind spel. Kan jij de code kraken?
8 / 10
Best Guess
Kraak de Mastermind code met de grappige personages van Belle en Het Beest. Zet Barstje, Mevrouw Tuit, Lumiere, Pendule, en Fifi de Plumeau in de juiste volgorde met Belle! Een figuurtje kan meerdere malen in de code voorkomen.
8 / 10
Master Mind
Een eenvoudig maar leuk mastermind spel. Sleep de pinnen naar de juiste plaatsen op het bord en klik op OK om te zien hoe dicht jij bent gekomen bij het kraken van de code. Een zwarte pin in een goede kleur op de verkeerde plek, een witte pin de goede kleur op de goede plek. Maar de volgorde van de zwarte en witte pinnen komt niet overeen met de volgorde van de gekleurde pinnen in de rij.
8.3 / 10
Bad Apple
Eet de appels in het veld. Als je een goede appel eet dan verschijnt er een nummer in het vakje wat aangeeft hoeveel slechte appels er omheen liggen. Probeer de slechte appels met de wormen er in te vermijden.
0 / 10
Armor Picross
Maak figuurtjes door de juiste blokjes aan te klikken. De titel van het plaatje is al een hint, en de rest van de hints die je nodig hebt vind je in de cijfers die naast de rijen en boven de kolommen staan.
8 / 10
Minefield
Maak het mijnenveld leeg zonder jezelf op te blazen. Klik op een vakje. Het nummer in een vakje toont aan hoevel mijnen er met dat vakje in contact staan. Probeer uit te vogelen waar de mijnen liggen en markeer de mijnen met een vraagteken.
8 / 10